Bleskovka

Střednědobý výhled rozpočtu MČ Praha 18 na období do roku 2029

Zde

 

List Letňan

alcaponeprst

 

 

 

 

V  souvislosti s aktuálním děním na Letňanské radnici ke kterému došlo tento týden připravujeme oficiální prohlášení zastupitelů opozičního klubu Zdravé Letňany.
Olaf Deutsch, předseda spolku Zdravé Letňany z. s.

(Níže uvedená informace na serveru PL není ze zdrojů našeho spolku)

Zatím jedinou zpráva o události  najdete:  parlamentní listy.cz

Koupaliště Čakovice

PROVOZNÍ DOBA :

Pondělí - Neděle 9:00 - 20:00

koupalištěVSTUPNÉ Dospělí (od 15let) - 120 Kč Děti do 150 cm + ZTP - 70 Kč Školáci (do 15 let) - 90 Kč Studenti (karta ISIC) - 100 Kč Děti do 3let - zdarma Důchodci - 90Kč Rodinné vstupné (2 dospělí +2 děti do 150 cm) - 310 Kč Permanentka (10x vstup dospělí) - 1000 Kč Permanentka (10x vstup důchodci, děti) - 750 Kč Zlevněná od 16:00 hod - 60Kč

OSTATNÍ UZAMYKATELNÉ SKŘÍŇKY (+ 100Kč vratná záloha) 20,- Kč ' Lehátko 70,- Kč Slunečník 30,-Kč

Zdroj: http://www.cakovice.cz/VOLNY-CAS/Koupaliste

 

sanep volebni preference kveten 2018Hnutí ANO nadále s převahou ve vedení, druzí Piráti následováni ODS a SPD

Hnutí ANO, které nadále s velkou převahou vede před svými politickými konkurenty, se aktuálně těší přízni 28,9% voličů, což je o dvě desetiny procentního bodu více, než v dubnu. Voličský lektorát hnutí ANO tak dává jasně najevo, že stávající vládnutí v demisi prozatím nepředstavuje zásadní problém.

 Ovšem na druhou stranu stávající domácí politická situace posiluje aktuálně druhé Piráty (13,9%) a třetí ODS (13,8%). Jak Piráti, tak i ODS se těší stále větší voličské přízní, která však zatím vedoucí hnutí ANO v žádném případě neohrožuje.

 Ze stávají politické situace však těží i čtvrtá SPD (12,2%), která získává své voliče zejména na venkově a i jejím voličům vyhovuje stávající vládnutí premiéra Andreje Babiše v demisi, respektive vzájemné vztahy a podpora v Poslanecké sněmovně. 

Nicméně v každém případě platí, že voličská přízeň je velmi křehká a proměnlivá. O to více je zajímavé, že pro prvních pět měsíců letošního roku lze vnímat voličské nálady jako velmi stabilní.

Bohužel pro ČSSD, která je s aktuálním ziskem 6,7% hlasů až za KSČM (6,8%), je právě voličská stabilita velkým problémem, neboť se ukazuje, že sociální demokraté i volbou nového vedení, ale ani jednáním o menšinové vládě s hnutím ANO, doposud nedokázali získat zpět důvěru svých bývalých voličů.

 KDU-ČSL by v květnu získalo 5,5% hlasů a Hnutí STAN se těšilo podpoře 5,1% voličů.

Jiná politická strana či hnutí by se v květnu poslanecká křesla nezískala.

TOP 09 by v květnu získala pouze 4% hlasů, což by jí nestačilo k získání poslaneckých křesel.

 Výsledky šetření společnosti SANEP představují aktuální teoretický volební zisk politických stran a hnutí zastoupených v Poslanecké sněmovně a dále stran a hnutí, které v šetření společnosti SANEP dosáhly nebo překročily tříprocentní hranici.

HYPOTETICKÝ VOLEBNÍ MODEL – POSLANECKÉ MANDÁTY:

Číst dál: Volební preference - květen 2018 (publikováno 4.6.2018)

vlakDne 2. června vyjel poprvé turistický retrovlak Podtrosecký rychlík do centrální oblasti Českého ráje.  Na slavnostní jízdě mimořádně zastavil ve Kbelích.  Dále vlak jel přes Mladou Boleslav, Bakov nad Jizerou, Dolní Bousov, Sobotku a Libuň do Jičína. Po příjezdu do Jičína proběhlo slavnostní přivítání.  Na rychlík budou nasazovány nostalgické vozy ze 60. let 20. století v čele s oblíbenou lokomotivou „Bardotkou“. Jak už název napovídá, můžeme navštívit oblasti, které za jasného počasí vidíme v dálce při pohledu ze Kbel na sever. Vlak je ideálním spojením pro návštěvu města Sobotky, Jičína, hradů Kosti a Trosek, Prachovských skal. Ve vlaku je možné přepravovat jízdní kola.

 

 

Hlava III zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon

AUTORIZOVANÝ INSPEKTOR  § 143    

(1) Autorizovaným inspektorem může ministr pro místní rozvoj, po vyjádření České komory architektů nebo České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě (dále jen "Komora"), jmenovat fyzickou osobu, která a.požádala o jmenování autorizovaným inspektorem, b.dosáhla magisterského vzdělání architektonického nebo stavebního směru a je autorizovanou osobou podle zvláštního právního předpisu14), c.prokázala nejméně 15 let praxe v projektové činnosti nebo v odborném vedení provádění staveb anebo na stavebním úřadu, má-li osvědčení o zvláštní odborné způsobilosti podle zvláštního právního předpisu17), d.prokázala svou bezúhonnost výpisem z evidence Rejstříku trestů ne starším 3 měsíců, e.prokázala právní a odborné znalosti a zkušenosti potřebné pro výkon funkce při zkoušce před odbornou komisí, jejíž členy jmenuje a odvolává ministr pro místní rozvoj.    

(2) Za podmínek stanovených v odstavci 1 písm. a), b), d) a e) může být autorizovaným inspektorem výjimečně jmenován i odborník z vysoké školy, výzkumného pracoviště nebo vědeckého ústavu, i když nesplňuje předepsanou praxi.     

(3) Při podání žádosti o jmenování autorizovaným inspektorem je uchazeč povinen zaplatit správní poplatek podle zvláštního právního předpisu ).     

(4) Autorizovaný inspektor je pro výkon funkce jmenován s působností pro celé území České republiky na dobu 10 let. Tato doba může být na jeho žádost prodloužena bez vykonání zkoušky nejvýše o deset roků, jestliže prokazatelně činnost autorizovaného inspektora soustavně vykonával.     

(5) Obsahové náležitosti žádosti o jmenování autorizovaným inspektorem stanoví prováděcí právní předpis.

§ 144    

(1) Funkce autorizovaného inspektora zaniká a.smrtí nebo prohlášením za mrtvého, b.písemným prohlášením autorizovaného inspektora o ukončení činnosti doručeným ministru pro místní rozvoj, c.uplynutím lhůty podle § 143 odst. 4, nebo d.dnem právní moci rozhodnutí soudu, kterým byl autorizovaný inspektor zbaven způsobilosti k právním úkonům nebo kterým byla jeho způsobilost k právním úkonům omezena.    

(2) Ministr pro místní rozvoj rozhodne o odvolání autorizovaného inspektora, a.jestliže při své činnosti opakovaně nebo závažně porušil veřejné zájmy, které měl chránit, nebo se dopustil jednání neslučitelného s postavením autorizovaného inspektora, nebo b.pokud přestal být osobou bezúhonnou podle § 145.    

(3) Ministr pro místní rozvoj může rozhodnout o odvolání autorizovaného inspektora též pro jeho nečinnost delší než 3 roky.     

(4) Činnost autorizovaného inspektora není živností podle zvláštního právního předpisu2) a může být vykonávána jako svobodné povolání.     

(5) Právnické osoby mohou se souhlasem ministerstva vykonávat činnost autorizovaného inspektora, jen pokud zabezpečí její výkon osobami uvedenými v § 143 odst. 1 a 2. Při podání žádosti o souhlas je žadatel povinen zaplatit správní poplatek podle zvláštního právního předpisu46).

§ 145    

(1) Za bezúhonnou se pro účely jmenování autorizovaným inspektorem nepovažuje osoba, a.která byla pravomocně odsouzena za trestný čin, který spáchala v souvislosti s přípravou nebo prováděním stavby anebo s činností autorizovaného inspektora podle tohoto zákona, b.které byla Komorou pravomocně uložena jako disciplinární opatření pokuta nebo pozastavení či odnětí autorizace, nebylo-li k návrhu autorizované osoby zrušeno soudem ).    

(2) Komora bezodkladně uvědomí ministra pro místní rozvoj o pravomocném uložení disciplinárního opatření autorizovanému inspektorovi.

§ 146    

(1) Autorizovaný inspektor vykonává svoji činnost za úplatu, která se sjednává písemnou smlouvou. Ve smlouvě může být sjednána i úhrada vynaložených nákladů.     

(2) Autorizovaný inspektor odpovídá za škodu způsobenou výkonem své činnosti. Před započetím činnosti a po celou dobu jejího trvání musí mít uzavřeno pojištění z odpovědnosti za škodu. Na požádání osoby, se kterou uzavírá smlouvu podle odstavce 1, je povinen sdělit výši částky, na kterou je pojištěn.     

(3) Autorizovaný inspektor je povinen vést o svých úkonech evidenci a uchovávat ji po dobu nejméně 5 let. Při tom postupuje podle zvláštního právního předpisu ).

§ 147    

Autorizovaný inspektor odpovídá za odbornou úroveň jím zpracovaných a vydaných certifikátů, stanovisek, jakož i jiných dokumentů a prováděných úkonů, za řádné a nestranné posouzení zjištěných skutečností, dokumentace stavby a dalších podkladů podle požadavků stanovených v tomto zákoně a odpovídá rovněž za návrh plánu kontrolních prohlídek stavby.

§ 148    

Autorizovaný inspektor nesmí svoji činnost vykonávat u staveb, na kterých se podílel, podílí nebo má podílet při jejich přípravě anebo provádění sám nebo osoba jemu blízká, kterou se pro účely tohoto zákona rozumí a.příbuzný v řadě přímé, sourozenec a manžel, b.osoby, s nimiž je ve vztahu 1.obchodním jako společník společnosti nebo jako účastník sdružení anebo jako člen družstva; 2.pracovním nebo služebním.

§ 149    

(1) Autorizovaný inspektor je oprávněn na základě smlouvy se stavebníkem a na jeho náklad a.osvědčit způsobem stanoveným v § 117, že navrhovaná stavba může být provedena, b.zpracovat odborný posudek (certifikát) pro vydání kolaudačního souhlasu nebo pro jiné účely podle tohoto zákona, c.dohlížet na provádění stavby.    

(2) Autorizovaný inspektor je povinen na výzvu stavebního úřadu a na jeho náklad poskytnout v rozsahu své odborné kvalifikace expertní součinnost.     

(3) Autorizovaný inspektor je povinen dbát soustavným vzděláváním o prohlubování svých odborných a právních znalostí potřebných pro řádný výkon funkce. K tomu vedle samostatného studia využívá zejména vzdělávací akce organizované Komorou a vysokými školami.

§ 150    

(1) Provádění přípravy a zkoušek uchazečů, vedení evidence autorizovaných inspektorů a další úkony s tím související, organizačně zajišťuje Komora. K zabezpečení jednotného postupu se zřizuje společný koordinační orgán schvalovaný na návrh Komory ministrem pro místní rozvoj. Náklady spojené s přípravou na zkoušku a s jejím vykonáním nese uchazeč.     

(2) Komora shromažďuje, eviduje, aktualizuje a poskytuje informace nezbytné pro činnost autorizovaného inspektora. Na úhradu nákladů spojených s touto činností se autorizovaný inspektor každoročně podílí příspěvkem ve prospěch Komory. Výše příspěvku je shodná s příspěvkem určeným členům Komory.     

(3) Postup při jmenování členů koordinačního orgánu a jeho činnost, přípravu, provádění a obsah zkoušek a náležitosti a způsob vedení evidence autorizovaných inspektorů stanoví prováděcí právní předpis.

§ 151    

(1) Ministerstvo dozírá na přípravu ke zkoušce, na osnovy a postup při provádění zkoušek, na podklady pro jmenování a odvolávání autorizovaných inspektorů, na činnost Komory a výkon agendy s tím související. V součinnosti se stavebními úřady vykonává též dohled nad činností autorizovaných inspektorů a může dát návrh na opatření podle § 144 odst. 2.     

(2) Na provádění zkoušek autorizovaných inspektorů se nevztahuje správní řád.

2) Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů. 14) Zákon č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů. 17) § 21 až 26 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění zákona č. 46/2004 Sb. 46) Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.

Zdroj: http://www.autorizovaniinspektori.cz/whois.asp

Strana 22 z 119