Bleskovka

Střednědobý výhled rozpočtu MČ Praha 18 na období do roku 2029

Zde

 

O čem se píše

Vše má teď v rukou prezident Miloš Zeman. Bohuslav Sobotka, Andrej Babiš a Pavel Bělobrádek podepsali za ČSSD, ANO a KDU-ČSL koaliční smlouvu o vládě, která se ve Sněmovně opře o 111 hlasů poslanců. Sobotka už Zemanovi dal seznam kandidátů na ministry, ale jmenování premiéra i vlády je prezidentova pravomoc.  Vláda má mít celkem 17 členů.TriKralove jpg 500x500 q95

Sociální demokracii připadne osm míst, hnutí ANO šest a lidovcům tři. Jeden originál koaliční smlouvy dostane i Zeman. "Sedmdesát dva dnů po volbách je hotovo. Čekáme, že pan prezident bude jednat podle ústavy. Vznikající koalice je připravena jak po programové, tak personální stránce, aby se ujala odpovědnosti," řekl Sobotka.

Číst dál: Na tahu je prezident. Lídři podepsali koaliční smlouvu o vládě.

 

CestaDoPraveku jpg 500x500 q95
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Bohuslav Sobotka se poprvé dozvěděl, jak se prezident Miloš Zeman staví k jím dojednané podobě možné vlády. Přivezl prezidentovi do Lán seznam kandidátů na ministry i jejich životopisy. Jména ministrů neřekl. Ani slovo také nezaznělo o tom, kdy by Zeman mohl Sobotku jmenovat premiérem."Sestava nominací do vlády bude zveřejněna poté, co se sejdou předsedové koaličních stran v pondělí," řekl Sobotka po schůzce s prezidentem.Šéf ČSSD Sobotka vyrazil odpoledne do Lán poté, co seznam jeho kandidátů do vlády schválilo grémium sociální demokracie
Číst dál: Sobotka přivezl Zemanovi do Lán životopisy kandidátů na ministry

obcansky zakonikNejvýraznější změnou, která se v roce 2014 dotkne prakticky každého, je nový občanský zákoník. Mění pravidla ohledně lidského života doslova od narození až do smrti - včetně třeba bydlení, nakupování, vztahů v rodině nebo se sousedy. Příjemnou a málokdy vídanou novinkou je výrazné zlevnění elektřiny. Začátek nového roku přitom ani v dalších oblastech nepřináší zásadní důvody, proč by ceny měly rychle vyskočit jako v předchozích dvou letech, kdy stouply hlavně kvůli zvýšení daně z přidané hodnoty. Předčasný konec vlády Petra Nečase a podzimní předčasné volby přispěly k tomu, že od ledna nedochází ani k původně plánované daňové reformě, ani k dalším velkým změnám sociálních dávek nebo spoření na důchod. Připravili jsme přehled hlavních novinek, především z pohledu osobních financí. Podrobnější informace najdete v již dříve publikovaných textech, na které v tomto přehledu odkazujeme.

Číst dál: Nový rok ve vaší peněžence. Čtěte, co všechno se mění

vanoce-moravec PETR HÁJEK si všímá přívalu neuvěřitelných zpráv, které se chtějí skrýt za vánočním „bezvědomím“, do něhož pravidelně jednou do roka upadáme. Nedivit se. Ničemu se nedivit. To je jediná metoda, jak si uchovat zbytky zdravého rozumu. Smršť událostí, kterých jsme v předvánoční době ve veřejném prostoru svědky, má v mnoha ohledech povahu zázraků. Jejich inspirátorem však není betlémské Světlo, ale satanská Tma, do níž se stále více propadáme.

Číst dál: Vánoční hádanka: „Nesem vám noviny a dary z daleké země! Tři veselí černí králové, kteří vám...

vánoceANGELO SCARANO katolický kněz pražské arcidiecéze se zamýšlí nad významem požehnaného času adventního a jeho historií a významem pro dnešního člověkaAdventní doba je tak trochu popelkou mezi lit. obdobími – jak ji prožít? Sháněním dárků? Nebo „konáním dobrých skutků“? Odříkáním si dobrot (pokud nejsou v adventním kalendáři)? Nebo máme lamentovat nad konzumismem dnešní doby a naříkat, jak je to dneska „strašné“, že se myslí jen na tržby?

 Historický nástin
Adventní doba má dvojí původ, který lze ještě dnes rozeznat: římský a galský. Od 5. století se v době přípravy na Vánoce, která trvala jeden až tři týdny, v Římě zdůrazňuje Boží vtělení. Tím byl dán mariánský charakter a zdůrazněn význam matky Páně v dějinách Božího lidu. V Galii se liturgie od 6. století pod vlivem galsko-irského mnišství vyvíjí poněkud jinak než v Římě. Šestitýdenní příprava tu začínala v den svatého Martina a měla eschatologický ráz, který byl dán zdůrazněním posledního soudu, a tím i konce času. Ve středověku se obojí pojetí propojuje, ale teprve roku 1570 římský zvyk čtyř adventních nedělí převládl na celém Západě. Tak si dnes církev připomíná dvojí příchod Páně: příchod k lidem před dvěma tisíci lety a druhý příchod na konci časů.  (Převzato z K. Richter, Liturgie a život, s. 136)

 

Strana 13 z 38