Letecké muzeum Kbely nechalo zrenovovat jeden ze svých největších exponátů, historický dopravní letoun Avia Av-14 z roku 1958. Práci zajistil Vojenský technický ústav (VTÚ). Kompletní renovace trvala devět měsíců, odborníci na letounu pracovali přímo na kbelském letišti.
Praha představila rozpočet na rok 2021. Plánuje zachovat investice, omezí běžné výdaje
Hlavní město Praha sestavilo rozpočet pro rok 2021. Kvůli epidemii COVID-19, propadu ekonomiky a navazujícím opatřením vlády přijde metropole v příštím roce o miliardy korun. Proto snižuje běžné výdaje a hledá cestu k zachování investic. Ty považuje v době ekonomické krize za klíčové pro podporu pražské ekonomiky. Rada hl. m. Prahy projedná městský rozpočet v příštím týdnu a následně ho bude schvalovat Zastupitelstvo hl. m. Prahy.
„I přes složitou situaci se nám s koaličními partnery podařilo sestavit rozpočet se stabilním objemem investic. To považuji v této nejisté době za dobrou zprávu pro všechny Pražany. Kvůli očekáváným nižším příjmům jsme však museli po mnoha letech růstu přistoupit ke škrtům v běžných výdajích. Ty se dotkly všech oblastí působení města s výjimkou veřejné dopravy a svozu odpadu,“ říká Pavel Vyhnánek, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast financí a rozpočtu. „Nevylučuji, že se schválený rozpočet bude v příštím roce ještě měnit. Skutečný propad daňových příjmů nyní nelze přesně odhadnout,“ doplňuje.
Město připravilo rozpočet na příští rok v objemu necelých 88 miliard korun. Při sestavování rozpočtu se Praha musela vypořádat nejen s propady v příjmech v řádech miliard korun, ale také s několika neznámými. První z nich je další vývoj epidemie a na ni navázaná ekonomická krize. Do toho vstupují nepředvídatelné kroky vlády a Poslanecké sněmovny. Přijímaná opatření zásadně ovlivňují výši příjmů měst a obcí.
„Pan premiér Babiš v rámci svého poslaneckého návrhu na daňové změny vůbec nijak neošetřil finanční kompenzace pro samosprávy, i když právě toto sliboval už v srpnu. Z celého ročního pražského objemu investic v hodnotě patnáct miliard korun by se po odečtení plánované ztráty na příští rok stal obratem trhací kalendář. V úterý jsme o návrhu jednali v Senátu s dalšími hejtmany, žádali jsme o zaujetí konstruktivnějšího a zodpovědnějšího přístupu k rozpočtům všech obcí, měst a krajů v České republice tak, abychom se z krize mohli skutečně proinvestovat,“ uvádí primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.
Číst dál: Praha představila rozpočet na rok 2021
Investiční skupina Penta vybuduje v Praze-Letňanech novou část města. Investice dosáhne zhruba pěti miliardy korun. Serveru E15 to potvrdil šéf realitní části Penty Petr Palička. Skupina si v Letňanech zajistila pozemky, které jsou ještě větší než projekt Penty Waltrovka v Radlicích. „Bude tam možné postavit 250 až 300 tisíc metrů čtverečních hrubých podlahových ploch. Pochopitelně včetně občanské infrastruktury,“ řekl Palička. Taková výměra znamená několik tisíc bytů, a to ve středním i vyšším standardu.
Číst dál: Penta vybuduje v Praze-Letňanech novou část města Pražskou integrovanou dopravu čeká v nejbližší době několik změn. Prioritou koalice zůstává rozvoj velkokapacitní a pohodlné dopravy, tedy výstavba metra D a nových tramvajových tratí. U autobusových linek chystá hlavní město zefektivnění a úpravu jízdních řádů v reakci na obsazenost spojů především v nejméně vytížených měsících lednu a únoru. Současně na začátku prosince vyjedou do dnes špatně obsloužených oblastí nové linky a do konce roku přibude celkem devět kilometrů bus pruhů, které výrazně pomáhají plynulosti dopravy. Po parkovišti u metra Opatov se také otevřou P+R parkoviště v Braníku a Běchovicích. Praha s dopravci také aktivně řeší nedostatek řidičů autobusů a na stůl se dostává i otázka, zda by nemohli řídit autobus už lidé od 19 let.
V Brně-Sadové udělali stejnou chybu jako v Letňanech. Letňanská radnice se zbavuje vlivu na developerskou výstavbu a schvaluje stále nové změny územního plánu. Komu to prospěje? Je dobré si přečíst celý článek, tak trochu jako přes kopírák, Letňany možná jsou první: ZDE