Bleskovka

Střednědobý výhled rozpočtu MČ Praha 18 na období do roku 2029

Zde

 

Investiční akce

Metro Letnany 4Každé metro do Letňan a ještě častěji! Rada hlavního města Prahy schválila zrušení pásmového provozu na metru C mezi Ládvím a Letňany. Snad to přinese i menší dopravní zácpy na cestě do centra. Zatím je to jen zkušební provoz, ale věřme, že hlavní město uzná výhodnost těchto nákladů. Lepší než budovat nákladná parkoviště, je vozit lidi rychle a pohodlně v hromadné dopravě. Snad dvouminutový interval ve špičce a pětiminutový mimo špičku přesvědčí některé lidi, aby nechali... auto doma a nepořizovali si do rodiny druhé nebo třetí. „Problémem jsou velmi dlouhé intervaly metra v tomto období, na které jinde v Praze narazíte jen pozdě večer nebo v 5 ráno. Interval 8 minut v jednu odpoledne (10 minut v pracovní den o prázdninách), je tak dlouhý, že z Letňan pak odjede několik prázdných autobusů a pak naopak několik plných, protože vždy po delší době přijede větší skupina lidí. Také je delší než všude o víkendu, včetně Letňan. Po zrušení pásma jen v ranní špičce přibylo jen v Letňanech každý den v metru 1 000 lidí. A pokud dokážeme nalákat další, každá stovka aut, co nepojede odtud do centra, pomůže veškeré dopravě ve městě. V tomto kontextu se domníváme, že se úprava vyplatí. Nicméně vytížení spojů metra budeme sledovat, Radě hl. m. Prahy poskytneme vyhodnocení a pak se uvidí, zda bude toto opatření pokračovat,“ dodává k tomu organizace ROPID.

Zdroj: facebook zdraveletnany

bagrPřed jedenácti lety hlavní město představilo krajinářskou studii lesoparku mezi Letňany, Čakovicemi a Kbely. Součástí studie byla hustá cestní síť v jižní části, kde se předpokládalo největší využití. Cesty se dostaly i do projektové dokumentace, ale kvůli nejasnostem v záměrech městské části Praha 18 nebyly vybudovány. Po několika drobných úpravách v uplynulých letech další velká investice proběhla až v roce 2017: Byly postaveny cyklistické tratě na kopcích. V roce 2018 se lesopark dočkal další větší investice: V místě, kde už byla vyšlapána pěšina, se staví nová stezka podél Toužimské ulice. Tato propojka je velmi důležitá, protože dosud bylo možné v noci potkávat na Toužimské chodce, kteří si po úzké silnici zkracovat cestu do Kbel. Doufejme, že se taky rozředí množství chodců, cyklistů, bruslařů, chodců, běžců a pejskařů, aby se neopakovaly případy, že dochází i k napadení mezi návštěvníky. Druhá stezka už stojí, ale je v povrchu, který z části degradoval, zčásti nevyhovuje požadavkům na standard stezky pro bruslaře a cyklisty, která vede do Čakovic i do Kbel jako třímetrová asfaltobetonová komunikace. Zlepší se zejména průjezd od Čakovic a Letňanských zahrad do Kbel. Podle zájmu návštěvníků může Praha do budoucna zřídit nebo upravit i další stezky. Kbely i Čakovice další stezky připravují.
 Radek Čermák

Zdroj. kbely.cz

zástavba PrahaPraha má řadu nezastavěných velkých pozemků, na něž si léta brousí zuby silné investorské firmy. Chystají se na nich stavět celé nové městské čtvrtě - s bytovými domy, kancelářskými a obchodními komplexy, občanskou vybaveností, bulváry i parky. Je to změna oproti dosavadnímu způsobu zástavby, kdy developerské firmy na menších parcelách stavěly spíš jednotlivé budovy či menší městské celky. Ve videu uvidíte kdo si brousí zuby na pozemek pod továrnou AVIE

Video + zdroj: ZDE

v

cakovický park

Čakovický park  (143 b. j. dostavěno 2019)

O projektu: V březnu 2017 byl spuštěn prodej bytů v bytovém domě Slunečnice (S), který bude dokončen na podzim 2019. Bytový dům Bazalka (B) a Azalka (A), které se již staví, budou dokončeny na jaře a v létě 2019. Rezidenční projekt Čakovický park je bytový komplex v klidné městské části Čakovice v Praze 9. Jsou zde v nabídce byty s dispozicí od 1+kk do 4+kk s plochou od 30 do 100 čtverečních metrů. Všechny byty mají buď balkón, terasu nebo předzahrádku. Přímo v Čakovickém parku je nová mateřská škola, obchod s potravinami (večerka), restaurace a cukrárna. Developerem projektu je M & K Real Estate, a.s.

Číst dál: Čakovický park - bytový komplex

Rychnovska 2Dne 12. března se uskutečnil na letňanské radnici workshop k dopravě. Na začátku promluvil starosta Ivan Kabický a vyzval zúčastněné, aby se rozdělili na dva pracovní stoly, které diskutovaly o parkování nebo nové silnici na okraji lesoparku. Rozdal anketní lístky, na nichž se mohl každý vyjádřit k možné variantě rezidenčního parkování: 1) zřídit modré zóny mezi výstavištěm a Rýmařovskou, 2) od výstaviště ke Křivoklátské, 3) na celém území Letňan, 4) rezidenční zóny zatím nezavádět.

Číst dál: Prezentace dopravy nepřekvapila/autor Eduard Horák

Strana 7 z 21