Skupina PPF udělala první krok k výstavbě domů na letišti v Letňanech. Podala žádost o změnu územního plánu. Tu teď projednají přilehlé městské části. Informaci potvrdil předseda magistrátního výboru pro územní rozvoj Petr Zeman (Praha sobě). Na pozemcích se zatím nesmí stavět kvůli výskytu syslů. Podle informací ministerstva životního prostředí se tam už ale zvířata nevyskytují.
Předseda výboru pro územní rozvoj, územní plán a památkovou péči pražského magistrátu Petr Zeman (Praha sobě) obdržel návrh na změnu územního plánu na konci ledna. Návrh podaly firmy Letňany eGate s.r.o., Letňany Air Logistics s.r.o., Letňany Air Land s.r.o. a Letňany Park Gate s.r.o., které spadají do společnosti Prague Entertainment Group B.V. Ta je pak součástí finanční skupiny PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.
O návrhu bude výbor teprve jednat. „Je třeba, aby záměry žadatele byly nejdříve dobře prodiskutovány v přilehlých městských částech, aby výbor měl pro své rozhodnutí k dispozici jejich názory,“ vysvětlil Zeman.
„Na konci detailní diskuse bychom měli znát potřeby Prahy a městských částí v sousedství a mít stanovenou cestu, jak můžeme jako investor ke splnění těchto potřeb přispět. Ve výsledné závazné urbanistické studii tak budou zohledněny maximální možnou měrou potřeby občanů, kteří již dnes v této části Prahy žijí,“ okomentovala situaci mluvčí PPF Zuzana Migdalová. Podle ní by areál měl v budoucnu připomínat vídeňskou čtvrť Aspern, která rovněž vyrostla na území bývalého letiště.
Až situaci projednají jednotlivé městské části, bude bod zařazen na jednání výboru hlavního města. Podle Zemana se tak může stát zhruba za jeden až dva měsíce. Návrh projde po výboru ještě radou a poté zastupitelstvem.
V Letňanech žili syslové
Parcely v Letňanech vlastní skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Stavět se na nich zatím nemůže. Areál byl totiž v roce 2005 vyhlášen národní přírodní památkou kvůli výskytu sysla obecného. Ten patří k nejohroženějším druhům zvířat v Česku.
Podle monitoringu Agentury pro ochranu přírody a krajiny se sysel v Letňanech nevyskytuje. Památková ochrana území může být zrušena až poté, co bude areál vyňat z evropské soustavy Natura 2000. „Pokud nebude výskyt sysla obecného prokázán, bude zahájeno jednání s Evropskou komisí o možnosti vynětí území z evropské soustavy Natura 2000,“ uvedl referent ministerstva životního prostředí Ondřej Charvát.
Zdroj: ČT 24
Související článek:
Schůzka starostů proti zastavbě: ZDE
Zajímá Vás další rozvoj Letňan? Tak přijďte na veřejnou prezentaci projektu Letňany - západ (území mezi ulicemi Tupolevova x Kbelská, ohraničené Letňanskou kolonkou a ICE ARENOU). Prezentace se koná ve čtvrtek 2️0 února v 18:00 v obřadní síni radnice v Bechyňské ulici. Na programu bude: změna územního plánu č. Z-3036/10 (aktuální stav) * představení záměru rozvoje lokality diskuze. Na prezentaci byli mimo jiné pozváni zástupci investora a stávajících vlastníků pozemků a také architekti zpracovávající podkladové materiály.
Zeptejte se:
1) Jaká bude plánovaná podlahová plochu bytů
2) Jaká se plánuje infrastruktura dané lokality
3) Co bude obsahovat plánovací smlouva s MČ
4) Jaké bude napojení na stávající dopravní sít.
Zdroj: Naše Letňany
Koncem tohto týdne se konala schůzka starostů Prahy 9, včetně starosty Praha 18 se senátorem za stejný obvod Davidem Smoljakem, která měla jediný bod: záměr skupiny developerů prosadit za zády příslušných městských částí změnu územního plánu a celou plochu funkčního letiště Letňany zastavit masivní výstavbou.Přítomní starostové se se senátorem shodli, že bez vědomí a souhlasu místních samospráv jsou úvahy o dalším náporu na již teď enormně přetíženou dopravní i jinou infrastrukturu v tomto území vyloučené.
Zdroj: STAN
Poslali jsme připomínku k projednávané stavbě dálničního okruhu z Ruzyně do Čakovic. Nesouhlasíme se zprovozněním této šestiproudé dálnice bez dokončení až na Černý Most. Ulice Kbelská ani její objízdné trasy přes Čakovice, Letňany, Kbely a Satalice už další auta neunesou. Navíc stejně jako tunel Blanka i tahle trasa bude výrazně rychlejší než MHD, takže se dá čekat, že další lidé přesednou z autobusu do auta. Proto je nutné zároveň REKONSTRUOVAT ŽELEZNIČNÍ TRAŤ do Neratovic a postavit NOVOU TRAMVAJOVOU TRAŤ z Letňan do Kobylis, Bohnic a Dejvic. Jen tak se lidem vyplatí používat i hromadnou dopravu.
Na obrázku rozsáhlá mimoúrovňová křižovatka na severozápadním okraji Čakovic. Zdroj: dokumentace posuzování vlivů na životní prostředí.
Předseda výboru Ing. Milan Bušek pozval na 16. října občany na mimořádné zasedání výboru. Co se ale vlastně projednává, to v programu občan nenašel. Asi hlavním bodem mimořádného zasedání bylo projednávaní změny územního plánu pro stavbu budoucího desetipatrového hotelu u plaveckého areálu Lagoon a také změna územního plánu na části sportovního areálu u Lovosické ulice (bývalé ČKD Kompresory), kde si majitelé spo...rtoviště chtějí změnit územní plán tak, aby mohli areál "modernizovat" ku prospěchu Letňan. Tak trochu naznačili, že pokud dojde ke změnám územního plánu dle návrhu majitelů areálu a dojde k modernizaci, místo fotbalového hřiště budou v Letňanech stát další stovky bytů. To je ale divná modernizace.
Program jednání:
1.Kontrola plnění úkolů přijatých na předchozích jednáních výboru
2.Podněty ze strany ZMČ a RMČ
3.Podněty členů VÚRP
4.Podněty občanů
5.Různé