Bleskovka

Střednědobý výhled rozpočtu MČ Praha 18 na období do roku 2029

Zde

 

Aktuality

281851686 1051032655525764 6020942546634492418 nNa středečním jednání Zastupitelstva MČ byla vládnoucí koalicí prohlasována změna počtu zastupitelů pro příští volební období. Počet volených míst se zvedne ze současných 19 na 23. To bude naši městskou část stát za celé volební období 2022-26 stovky tisíc korun navíc.
Pojďme si otevřeně říci, proč k takové změně došlo.
Volby jsou již za rohem a současné vedení radnice se začíná bát o své znovuzvolení. Proto zastupitelé za ANO, ODS, Svobodné a TOP09 mění počet křesel v příštím volebním období, aby si tak zvýšili svoji šanci na další 4 roky ve funkcích. Vládnoucí koalice si je očividně vědoma toho, jakým způsobem pracovala poslední 4 roky “pro Letňany” a že toho mají občané dost.

Už v září ale máme šanci na změnu!
Zdroj: FB Piráti z Letňan

koloKomise Rady hlavního města pro cyklistickou dopravu, zkráceně „cyklokomise“ má nového předsedu. Dosavadního předsedu Pavla Poláka nahradil Radek Čermák. Radek Čermák je členem cyklokomise od roku 2014 a zastupitel MČ Praha 18. Dlouhodobě koordinuje přípravu a realizaci cyklostezek na severovýchodě Prahy, který je z hlediska infrastruktury nejrychleji se rozvíjejícím regionem. V okolí Kbel, Letňan, Vinoře i Satalic tak již několik let vzniká síť stezek pro cyklisty a pěší pro každodenní dojíždění i rekreaci. Městská část Praha-Kbely, ve které je Radek Čermák referentem oddělení dopravy, získala cyklostezkové napojení na metro a má jednu z nejhustších sítí cykloobousměrek i stojanů v Praze. Čermák zde hojně řeší i rozvoj pěší či veřejné dopravy.Pavel Polák byl vedoucím pracovní skupiny pro cyklistickou dopravu a následně Komise Rady HMP pro cyklistickou dopravu od roku 2003, s přestávkou v letech 2010 – 2018. Funkce se vzdal na vlastní žádost, aktuálně je v dlouhodobé pracovní neschopnosti. Cyklokomise mu za dlouholeté působení a „neocenitelný přínos k rozvoji pražské cyklodopravy“ poděkovala.Cyklokomise vznikla v roce 2006 z původní pracovní skupiny, která se zabývala rozvojem cyklistické dopravy a rekreační cyklistikou zhruba od roku 2003. Do roku 2010 byla do značné míry exekutivním orgánem. Po významném oslabení podpory cyklodopravy v roce 2012 část externích členů z komise na protest odešla.Od roku 2014 se koordinace přípravy cykloopatření přesunula na nově zřízený magistrátní odbor. V současnosti si komise zachovává funkci poradního orgánu, řešícího spíše koncepční otázky nebo vydávajícího doporučení k obtížněji řešitelným záležitostem cyklo.

Zdroj: zde

Tupol opravaNové kontaktní centrum Technické správy komunikací hl.m. Prahy, a.s. je dostupné na adrese Veletržní 1623/24, 170 00 Praha 7 – vchod z Veletržní ulice, pod hlavním vchodem do OC Stromovka. Kontaktní centrum je zřízeno za účelem vyřizování žádostí o uzavření komerčních smluv (zábor pro stánky, předzahrádky, tržiště, vyhrazená parkovací stání, reklamní poutače atd.), stavebních smluv (výkopy, zařízení staveniště, lešení kontejnery atd.), žádostí o vyjádření oddělení koordinace (koordinační vyjádření, výkopová povolení), žádostí o uzavírání smluv o zřízení věcných břemen (smlouvy o smlouvách budoucích i smlouvy konečné). Součástí kontaktního centra je i podatelna.

Zdroj a další informace ZDE

 

 silnice

Nvy prosekV roce 2022 bude v Čakovicích a Letňanech nově postavena nebo dokončena spousta zajímavých projektů, což jen dokazuje, jak rychle se naše lokalita rozvíjí. Přinášíme vám malý přehled těch, které by neměly ujít vaší pozornosti, protože budou sloužit veřejnosti nebo nabízejí zajímavé bydlení.

Větší čakovická škola

Kapacita školních zařízení se v Čakovicích postupně rozšiřuje. V loňském roce městská část obnovila mateřskou školu v Cukrovarské ulici číslo 115, kterou si pod svá křídla vzala základní škola Dr. E. Beneše. Školu samotnou letos čeká dostavba a rozšíření. Podle plánu by měla být etapa A celého projektu, která školu zvětší o další třídy i školní zázemí, hotová do poloviny července, tedy během školních prázdnin, aby mohla od září sloužit dětem. Budova je součástí velkého projektu školního kampusu, který rozšíří školu o další budovy i sportovní halu a bude průchozí i pro chodce, kteří se tak budou moci vyhnout rušné Cukrovarské ulici. Kapacita žáků se nakonec zvedne celkem na 1 900 až 2 000.

Číst dál: Píše Čtvrťák : Co všechno se letos postaví v Čakovicích a Letňanech.

Tupol opravaTechnická správa komunikací (TSK) zahájí v pondělí 15. listopadu 2021 výměnu povrchu vozovky na komunikaci Mladoboleslavská v úseku mezi křižovatkami Vrchlabská a Žacléřská včetně obou zmíněných křižovatek. Akce je rozdělena na tři etapy a stavební práce by měly skončit 30. listopadu 2021.Důvodem je celková oprava po 22 letech. Některým lidem už špatný stav silnice ohrožoval statiku domů. Nejtěžší část nás čeká hned první týden, kdy bude uzavřena i křižovatka Mladoboleslavské a Vrchlabské. Objízdná trasa povede ulicemi Polaneckého, nově otevřenou Toužimskou, potom kolem pošty, Železnobrodskou a Žacléřskou zpátky na Mladoboleslavskou. Po pěti dnech stavební firma otevře křižovatku Mladoboleslavské a Vrchlabské, takže bude průjezd jednodušší: před pivovarem zahnete doleva, pak Železnobrodskou kolem rybníka a zpátky na Mladoboleslavskou. Zpátky začíná objížďka už ve Vinoři. V jednom pruhu bude totiž uzavřena Mladoboleslavská u vinořského zámku. Od kruhového objezdu musíte zahnout do Ctěnic, do Kbel se dostanete kolem hřbitova a doprava kolem školy na Polaneckého ulici a zpátky na Mladoboleslavskou. Zároveň bude uzavřena i Hornopočernická, cesta ze Satalic do Kbel tedy povede přes Vinoř ulicí Vinořskou. Je to velmi složitá oprava, takže vyžaduje náročná opatření. Věříme, že oprava vydrží zase aspoň dalších 20 let. Magistrát bojuje za to, aby uzavírka probíhala co nejkratší dobu, takže se doba opravy smrskne na tři týdny. Obě uzavírky je vhodné provést najednou, protože objížďka Vinoře stejně musí vést přes Ctěnice, jinudy se projet nedá. Na jaře má potom navázat rekonstrukce Budovatelské a Jilemnické. Autobusy pojedou stejnou trasou jako auta. Opatření ROPIDu ještě není k dispozici. Doporučujeme přespolním řidičům, aby se Kbelům vyhnuli a použili dálnici.

Zdroj a další informace ZDE: praha 19