Bleskovka

Střednědobý výhled rozpočtu MČ Praha 18 na období do roku 2029

Zde

 

ZS FrycoviskaUž za pár dnů se mnoha předškolákům změní svět. Ne každý se však do první třídy těší a zdaleka ne všechny děti jsou na nové nároky a povinnosti zralé. S přípravou je důležité začít co nejdříve – ideálním pomocníkem jsou hravé publikace pro předškoláky plné naučných úkolů, doplňovaček a rébusů.

 
Co by měl umět prvňáček před nástupem do školy, aby nebyl pozadu a výuka ho bavila?
„Prvňáček by měl při nástupu do školy mít odpovídající slovní zásobu, rozumět opačným výrazům jako méně-více, nízký-vysoký, široký-úzký. Měl by být schopen určit pravou a levou stranu, orientovat se, co je vpředu, vzadu, nahoře, dole. Měl by rozeznávat základní barvy a geometrické tvary, umět napsat své jméno, napočítat do deseti a vyjmenovat dny v týdnu, měsíce a roční období. Měl by být schopen nakreslit postavu včetně všech prstů na končetinách a jiných detailů,“ popsala pro server Vzdělání.cz  Simona Vacková, ředitelka Montessori školky, založené na rozvoji individuality, v Centru volného času Praha.

Prvňáček by měl zvládat také základy slušného chování, primární sportovní aktivitu a musí být schopen soběstačnosti. „Při nástupu do školy se musí dítě umět představit, říct svou adresu a jména obou rodičů. Mělo by umět pozdravit, poděkovat a požádat, samo si zapnout knoflíky nebo zavázat tkaničky. Prvňáček už by měl mít rozvinutou jak hrubou motoriku těla, dobře běhat, skákat panáka nebo přes švihadlo, tak jemnou motoriku těla, která obnáší například správné a uvolněné držení pera,“ vysvětlila Simona Vacková.

Je zřejmé, že sociální začlenění mezi vrstevníky a komunikace s učiteli bývají snadnější u dětí, které prošly mateřskou školou. Pokud však bude dítě dobře připraveno po stránce duševní a bude mít zkušenosti s příklady a úkoly z odborných publikací, nic ze školních nároků jej nepřekvapí a novému prostředí o to rychleji přivykne.

Díky speciálně vytvořeným publikacím pro předškoláky si dítě rychle osvojí potřebné dovednosti a snáze se zorientuje v novém školním prostředí.

Zdroj: NICM