Zástupce ředitele chomutovské správy Ředitelství silnic a dálnic Tomáš Hofmann jezdil neoprávněně novou Octavií RS. Nájem za vůz platil státní podnik, i když na něj neměl smlouvu. Ministr dopravy Vít Bárta chce proto podat na vrchním státním zastupitelství trestní oznámení pro porušování povinností při správě cizího majetku.
Škoda Octavia RS
Vůz, který hraje hlavní roli v aféře
Vozidlo, které Skanska poskytuje Tomáši Hofmannovi. Bílý kombík s dvoulitrovým benzinovým motorem a výkonem 147 kW je nejsilnější octavií ve škodovácké flotile. Vozidlo patřící leasingové firmě LeasePlan je nadstandardně vybaveno, třeba náklonovým čidlem či navigací.
Podle Novákové firma ani neřeší, komu ŘSD nakonec vůz přidělilo a zda na to měl dotyčný nárok. "V zadávacích podmínkách soutěže bylo poskytnutí auta, což jsme splnili," dodala Nováková. Ve středu odpoledne vydala Skanska tiskovou zprávu, ve které se podivuje nad požadavky ŘSD dodávat jeho zaměstnancům vozidla. "Dlouhodobě voláme po změně způsobu vypisování výběrových řízení. Případ poskytování automobilů či dalších nástrojů je jejich hodně nestandardní součástí, která se v jiných zemích nevyskytuje," uvedl generální ředitel Skansky Dan Ťok. Chomutovský případ se může zdát v porovnání s miliardami korun, které přes krajské správy ročně protečou, jako banalita. Ukazuje však, jak někteří manažeři ŘSD hospodaří.
Podle ředitele úseku pro výstavbu ŘSD Reného Poruby je pravděpodobné, že se podobné nedostatky najdou i jinde, a proto by chtěl, aby se "autová" směrnice zrušila. "Je to velmi nevhodný prokorupční systém," míní Poruba. Proti Hofmannovi mluví i další fakta: podle knihy jízd jezdil přiděleným vozem například i v době, kdy byl oficiálně nemocný. Čtyřiatřicetiletý Hofmann kandidoval společně se svým nadřízeným René Komínkem za ODS v komunálních volbách v Mostě a dosud v chomutovském ŘSD rychle stoupal.
Zdroj: idnes.cz