MetroV pondělí 19. března proběhla v Letňanech další prezentace Metropolitního plánu. Bohužel opět nebyl přítomen zástupce autora tohoto plánu, tedy Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy. Přítomní zájemci si tedy museli vystačit s prezentací ze strany Letňan od starosty Ivana Kabického.

Účastníci si znovu vyslechli názory městské části na zástavbu nových ploch mimo stávající letňanská sídliště. Po termínu prezentace náměstkyně primátorky Petra Kolínská zveřejnila nejbližší harmonogram projednávání tohoto plánu: Na webu má být zveřejněn 16. dubna a připomínky má být možno posílat do 27. července 2018.

Zajímavější byla druhá část prezentace, kde starosta Kabický představil ověřovací studii metra do Čakovic v šesti variantách. Studie byla zadána na sklonku loňského roku. Společnými rysy všech variant je spojení metra Letňany a nádraží Čakovice. Hlavní vybraná varianta vede pod letňanským sídlištěm k Tescu (stanice Sídliště Letňany u vchodu do Tesca), od něj k autobusové zastávce Krausova (stanice Nové Letňany v areálu Avia) a končí u nádraží Čakovice. Náklady na stavbu trasy byly 16 miliard Kč, a do toho není započítána investice do budování nových parkovacích domů ani obratiště příměstských autobusů, respektive ta nejsou nikde navržena. Podle slov starosty Kabického se počítalo, že by se zkapacitnil stávající terminál u metra Letňany, a proto starosta navrhuje prodloužit metro rovnou na rozhraní Třeboradic a Hovorčovic, kde by mohlo být zbudováno velké parkoviště pro dojíždějící ze satelitních městeček. Navíc jízdní doba z Čakovic bude stejná vlakem i metrem (po plánované rekonstrukci železnice bude cesta vlakem rychlejší). V současnosti s metrem nikdo nepočítá. Kdy by se metro do Letňan mohlo podívat, když se nejprve řadu let bude stavět celá nová trasa D a zvažuje se stavba metra A na letiště, to je věštění z křišťálové koule.