satranMichael Saran a jeho investiční skupina Odien chtějí dát novou tvář areálu Avie v pražských Letňanech. •V minulosti se tam vyráběly nákladní vozy a prostor dnes chátrá. Ambiciózní projekt si vyžádá mnohamiliardové náklady.  

Poslední roky nebylo Michaela Sarana příliš vidět. Akvizici Čedoku, plány rozvoje této pro Čechy ikonické cestovky, nekomentoval. Nevyjadřoval se ani k předloňskému prodeji Čedoku polské konkurenci Itaka. Pro Saranovu investiční skupinu Odien byl přitom Čedok mezi lety 2007 a 2016 zásadním tuzemským aktivem. Ještě předtím firma od zkrachovalého Daewoo koupila výrobce nákladních aut Avia v pražských Letňanech, kterého obratem prodala dalším investorům z Ashok Leyland. Rozsáhlý, více než 60hektarový výrobní ­areál, který je jedním z největších ucelených území v Praze určených pro výstavbu, ale Odienu zůstal.

Skupina se díky tomu stala jedním z největších vlastníků pozemků v Praze. A letošní rok je pro Saranův byznys klíčový − po dlouhých letech se očekává schválení změny územního plánu. Díky tomu bude moci postavit na místě chátrajících výrobních hal a nevyužitých ploch novou městskou čtvrť. Příští rok by se tak mohla začít rýsovat konkrétnější podoba dnešního brownfieldu v Letňanech. V první fázi půjde o investici dosahující až osmi miliard korun. Nyní Saran exkluzivně pro HN nastiňuje, jak by si nový Avia Park Campus představoval.

Názor : Zdravé Letňany z. s.  :  Společnost Odien pana Sarana  čeká na změnu územního plánu, co se pak stane: bude stavět své velké a vysoké sídliště na prostoru areálu AVIE nebo areál dále prodá, protože s projednanou a odsouhlasenou  změnou územního plánu areál získává na hodnotě. Zeptejme se na presentaci územního plánu oblasti Letňan.: http://www.zdraveletnany.cz/index.php/nae-nazory/investini-akce/1719-verejna-prezentace-navrh-metropolitniho-planu-z-pohledu-mc-praha-18

Olaf Deutsch, předseda spolku Zdravé Letňany

 Související článek: ZDE

 zdroj: ihned

 

Zdroj:idnes