Bleskovka

Střednědobý výhled rozpočtu MČ Praha 18 na období do roku 2029

Zde

 

metra MHDObyvatelé v Praze 8  na podzim  protestovali proti tomu, že příměstské autobusy končí u stanice metra Ládví. Do té doby jezdily ke stanici metra C Nádraží Holešovice. Podle části obyvatel Prahy 8 se zde zvýšil počet přijíždějících vozů a zhoršuje se i životní prostředí a bezpečnost. Ládví dle mne nemůže na stálo figurovat jako varianta řešení ukončení linek meziměstské dopravy, která patří na autobusové nádraží.

Jediné řešení pro integrovanou autobusovou dopravu z přilehlých částí středočeského kraje představuje pro mne zakončení linek na terminálu Letňany. Terminál Letňany, umístěný mimo obytnou zástavbu, se ale nachází o pár minut dále, než je dojezdová vzdálenost do Ládví kde se dojíždějící dostanou na metro a do centra o pár minut dříve než z Letňan. Zvýšený počet cestujících by také ale zvýšil potřebu zavést do Letňan více souprav metra zejména ve špičkách, což by bylo zase  přínosné i pro Střížkov, Prosek a celou spádovou oblast za Letňany. Provoz metra je nákladná záležitost a kdyby  někdo prosadil v Letňanech zrušení pásmového provozu tak se pak možná nebudeme stačit divit, jak rychle by se musela redukovat povrchová doprava tak aby bylo se toto ukončení pásmového provozu vyplatilo. Na druhou stranu jednou musí dojít k tomuto zrušení, protože se Letňany, Kbely ale i Čakovice rozrůstají.

Olaf Deutsch, Zdravé Letňany