msmtMezinárodní šetření TALIS, které zkoumá školní prostředí a podmínky pro výuku, ukázalo, že téměř polovina českých učitelů je přesvědčena, že v jejich povolání převažují nevýhody. Bylo to konkrétně 47%. S tímto číslem se čeští učitelé vyhoupli na první číslo žebříčku. Průzkum dále ukázal, že učitelé nemají pocit, že si jich společnost váží (88% učitelů), a že celkově si učitelé málo věří. Ale na druhou stranu, pokud by kantoři měli možnost si znovu vybrat povolání, tak by volil stejnou práci. Jako největší problém vidí čeští učitelé v tom, že si neví rady s tím, jak motivovat své žáky k lepším výkonům (přiznalo 66%). 

„Důležité jsou informace, že méně než třetina pedagogů je toho názoru, že si společnost jejich povolání váží. Je to důkaz dlouhodobého neřešení situace. Mým cílem je podpořit učitele, navýšit jejich platy a zavést kariérní řád. Co se týče samotných metod výuky, ještě v tomto týdnu se sejdu zástupci pedagogických fakult, kde budeme hovořit i o tomto tématu,“ řekl Právu ministr školství Marcel Chládek.

Zdroj:NICM