koloSeznámil jsem se „Vyhledávací studii cyklotrasy č. A44 v úseku podél letiště Praha Letňyny, PRAHA 18“, kterou zadal Odbor dopravy a životního prostředí a byla zpracována panem Ing. Květoslavem Syrovým v srpnu 2012. Trasa cyklostezky je plánována mezi letištěm a areálem PVA, resp. Letova, od konečné stanice metra Letňany k ulici Toužimské, až k plánované nové spojce ulic Toužimská – Tupolevova (v míste nynějšího lesoparku)
 
Základní parametry této první etapy stavby jsou: 
délka 1,34 km (křižovatka Tupolevova/Beladona – Toužimská), šířka 3,5m, s úrovňovým křížením s ulicí Toužimskou. Orientační náklady, bez výkupu pozemků a jiných majetkoprávních vyrovnání jsou odhadovány na 10,3 mil. Kč. Přestože je cena projekčních a stavebních nákladů této cyklostezky podle mého názoru hodně navýšená (můj odhad je do 7,5 mil. Kč, bez DPH) Když k tomu připočtu nutné náklady na výkupy, tak se mi vybaví otázka, je to opravdu ta největší priorita pro obyvatele Letňan, do které by měli naši konšelé investovat. Já myslím, že nikoliv.
 
Poznámka autora článku: Ve druhé etapě je uvažována studií trasa podél nové sběrné komunikace na druhé straně letiště od Kbel, přes Toužimskou, s napojením na Tupolevovu – v souladu s platným územním plánem hl.m. Prahy.
 
Ing. Lubor Pavlíček, autorizovaný inženýr v oboru dopravní stavby.