Bleskovka

Střednědobý výhled rozpočtu MČ Praha 18 na období do roku 2029

Zde

 

Aktuality

volby 10 201330. září 2013 Přestože každá agentura zkoumající rozložení politické přízně u voličů má jiné výsledky - kvůli jiné metodice - základní poselství je stejné: zvítězí ČSSD, uspěje KSČM. Největší rozptyl je u hnutí Ano, na jehož průniku do Sněmovny, stejně jako u ODS a TOP 09, panuje mezi agenturami shoda, uvedla společnost Herzmann.

Číst dál: Rozdíly v průzkumech se před volbami zmenšují, levici se „daří“ u CVVM

preference září 2013

Pokud by se v září konaly volby do Sněmovny, usedli by do poslaneckých lavic zástupci sedmi politických stran. Jasným favoritem je podle průzkumu agentury STEM sociální demokracie. Získala by 76 poslanců. Za ní by s velkým odstupem skončila KSČM, následují TOP 09 a ODS.

Číst dál: Do Sněmovny by se dostalo sedm stran, včetně SPOZ, ANO a lidovců
volbyPředvolební manipulace mediokracie se rozjíždějí naplno: Průzkumy veřejného mínění a „diskuse“ České televize budou opět jejich významným pilířem. Nevěřme jim. Věřme sobě! Koho volit? Otázka, která je v letošních nesmyslných předčasných volbách mnohem aktuálnější než kdykoliv v minulosti. Významná, možná převážná část voličů totiž ani zdaleka není rozhodnuta. Ideální „materiál“ pro mediální manipulátory. Vysoká míra nerozhodnutých má jednoduchou příčinu: Standardní politický systém je rozebrán na součástky.
Číst dál: Předvolební manipulace mediokracie

 

20130913181240 mrakodrapy-eu
Princip, na kterém byly založeny útoky z 11. září, už se v minulosti objevil tolikrát, že už bychom si mohli uvědomit jednu klíčovou skutečnost. Podobné události se jen zřídkakdy odehrály tak, jak byly posléze prezentovány veřejnosti. Bohužel je velké množství lidí dosud přesvědčeno o opaku a neváhá kvůli tomu souhlasit s omezením vlastní svobody. Ne, nebudu vás přesvědčovat o tom, že 11. září 2001 proběhlo jinak, než jak nám tvrdí mainstreamová média. Ti, kdo těmto médiím naivně věří, si stejně nikdy nepřipustí, že by na těch ,,hloupých konspiračních teoriích“ mohlo být něco pravdy, a ti, kdo mají otevřenou mysl, si patřičné informace dokáží najít sami. V tomto článku chci pouze poukázat na jednu zásadní skutečnost.
Číst dál: Ještě jednou 11. září 2001: V historii nic nového?

 

matrixpravoS účinností od 1. 1. 2014 dochází ke zrušení zákona o sdružování občanů (83/1990 Sb. „ZoSO“) a k přesunu právní úpravy občanských sdružení (resp. spolků) do nového občanského zákoníku (89/2012 Sb.; „NOZ“).[1] Cílem příspěvku je představit základní body „transformace“ a upozornit na nutnou míru participace občanských sdružení na tomto procesu.
 
Nové právní aranžmá
 
Dosavadní ZoSO vytváří občanským sdružením více než chatrný právní základ.[2] Chybí v něm nejenom podpůrná ustanovení pro jejich vnitřní organizaci, základní vymezení členských práv či zásady jejich správy, ale také ustanovení, která by zajišťovala alespoň minimální míru transparentnosti. Namísto běžného veřejného rejstříku (jako je např. obchodní rejstřík) jsou tak občanská sdružení zapisována do v podstatě obskurního seznamu občanských sdružení, ve kterém jsou veřejnosti k dispozici jen zcela minimální informace.[3] Celkově se tak občanská sdružení ocitají na hranici právního vakua, které výrazným způsobem snižuje právní jistotu všech osob, které se kolem nich pohybují.  NOZ se spolu s dalšími předpisy (zejm. zákonem o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob; „ZoVR“[4]) snaží tyto nedostatky napravit, což s sebou pochopitelně přináší i vyšší nároky na rozsah právní úpravy. Namísto dosavadních 22 paragrafů ZoSO tak bude nutné od 1. 1. 2014 hledat právní úpravu spolků mezi §§ 214 – 302 NOZ.[5] Doplňkově (tj. subsidiárně) bude navíc třeba využívat i obecná ustanovení o právnických osobách (§§ 118 – 209) a korporacích (§§ 210 – 213).[6] Systematika NOZ je totiž stavěna důsledně na principu od obecného ke konkrétnímu. V rámci spolkové části jsou tak uvedena pouze ta ustanovení, která je odlišují od institutů (z hlediska obecnosti) jim nadřazených. Pokud v ní tedy např. nelze nalézt ustanovení o výkonu funkce statutárního orgánu, je třeba aplikovat ustanovení o péči řádného hospodáře (§ 159) stanovené obecně pro všechny právnické osoby. 
Číst dál: TRANSFORMACE“ OBČANSKÝCH SDRUŽENÍ NA SPOLKY DLE NOVÉHO OBČANSKÉHO ZÁKONÍKU