Bleskovka

12. 9. 2018 v 19 hodin bude Schoellerově sále Čakovického zámečku
zazní oblíbené písně francouzského a českého šansonu.
Lístky je možné zakoupit v podatelně úřadu Městské části Praha-Čakovice,
ve Farmářském obchůdku (Cukrovarská 89) a v prodejně DUHA (Cukrovarská 22/18)
Cena 150 Kč / 90 Kč senioři, studenti

IC mládeže

Díky projektu Roma mentor si děti v Kladně vytvořily vlastní školní časopis „Školopis“ a seznamovaly se s romskými umělci. Projekt „Romský mentor“ byl na kladenské Základní škole Pařížská uveden v život 20.října 2012.
Díky projektu Roma mentor si děti v Kladně vytvořily vlastní školní časopis „Školopis“ a seznamovaly se s romskými umělci. Projekt „Romský mentor“ byl na kladenské Základní škole Pařížská uveden v život 20.října 2011.Skupinu tvořilo pod vedením učitelky Julie Kitanovské a mentora Patrika Bangy patnáct žáků ze sedmých a osmých ročníků, přičemž osm žáků bylo z řad majoritní společnosti a sedm žáků z romského etnika. Náplň aktivit směřovala díky profesnímu zaměření mentora k žurnalistické práci. Přes počáteční obavy, že by toto téma žáky nemuselo zaujmout, se projekt rozjel bez potíží a děti se do zadávaných aktivit zapojovaly s nadšením.Hlavními prvky setkávání kladenské skupinky s mentorem Patrikem Bangou byla tudíž snaha o mediální rozvoj dětí, posilování sociálních kompetencí a kreativity stejně jako podpora sebereflexe a seznámení s omskou kulturou.Už během prvního setkání byly děti uvedené do prostředí médií a novinářské praxe. Své žurnalistických dovednosti si postupem času prohlubovaly a prakticky zkoušely.V rámci projektu měly děti možnost se setkat s různými zajímavými osobnostmi. Diskutovaly například s romským spisovatelem Deziderem Bangou nebo známým romským zpěvákem Gypsy.cz, se kterým děti udělaly rozhovor, a proběhla diskuze na téma, co si děti myslí o své budoucnosti.Děti se v první polovině školního roku vydaly také na exkurzy, a to do Národního technického muzea v Praze, kde si prošly tiskařskou a fotografickou dílnu.Mezitím ale soustavně probíhala také práce na vlastních článcích a obrázcích do připravovaného časopisu, který si děti nazvaly „Školopis“. Nakonec se ho vytisklo 35 kusů a žáci ho rozdávali v jednotlivých třídách své školy.Důležitým přínosem projektu tak, jak ho vidí Patrik Banga a Julie Kitanovská, je tedy skutečnost, že děti začaly s chutí psát, naučily se své názory sdělovat písemně a vytvořily si sami na sebe kladný názor.
Do druhé poloviny školního roku musela ale skupinka naneštěstí nastoupit bez Patrika Bangy, který se kvůli zdravotním potížím nemohl do projektu dál aktivně zapojovat. Julie Kitanovská se coby romská pedagožka s dlouholetými zkušenostmi a zájmem o výtvarné umění tedy zhostila role mentorky a zaměření aktivit přeorientovala na výtvarnou činnost.S dětmi procházela jednotlivé výtvarné techniky a seznamovala je s pracemi romských umělců. Ze svých děl pak připravily na závěrečné vystoupení, které proběhlo 14.června v Praze, výstavku a prezentovaly svůj časopis.Na úplný závěr školního roku se pak skupinka vydala na výstavu origami do Vlastivědného muzea v Kladně. Děti si prošly i části muzea věnované historii regionu a vyzkoušely si sami složit z papíru například labuť.
Projekt do České republiky přinesla Open Society Foundations v rámci Programu umění a kultura Budapešť, která jej plně financuje. Projekt probíhá v rámci Dekády romské inkluze. V Česku je projekt od roku 2011 a je realizován občanským sdružením ROMEA.
Další informace o projektu i sdružení ROMEA najdete na webových stránkách sdružení či na Fa
Zdroj: NICM

Od února do prosince roku 2013 se mohou posluchači Českého rozhlasu – Radia Wave v pravidelných měsíčních intervalech seznámit s činností Sdružení Linka bezpečí a dozvědět se tak více o aktuálních tíživých tématech, s nimiž se děti a mladiství na Linku bezpečí obracejí. Celoroční spolupráce Radia Wave a Linky bezpečí bude probíhat od února do prosince 2013, kdy se vždy jednou za měsíc v pořadu Diagnóza F budou moci posluchači setkávat s tématy, kterými se Linka bezpečí zabývá. I hosté, kteří do studia zavítají u příležitosti těchto témat, budou přicházet právě z řad terapeutů Linky bezpečí.
Číst dál: Linka bezpečí na vlnách Radia Wave

Žádost o kompostéry na bioodpad

komposterHlavní město Praha v zastoupení Odboru ochrany prostředí Magistrátu hl. m. Prahy, se rozhodlo využít 68. výzvu Operačního programu životní prostředí a podat žádost ve věci nákupu kompostérů.Hlavní město Praha v zastoupení Odboru ochrany prostředí Magistrátu hl. m. Prahy, se rozhodlo využít 68. výzvu Operačního programu životní prostředí a podat žádost ve věci nákupu kompostérů. V rámci projektového záměru se předpokládá nákup asi 2000 ks. Tento počet je pouze orientační, prioritou je poskytnutí kompostéru s předpokládaným objemem 800 až 1400 litrů (podle toho, zda bude jednokomorový nebo dvoukomorový) s kvalitativními znaky, které umožní kvalitně kompostovat. Žádost bude pro město zpracovávat společnost ISES, kontaktní osoba: Mgr. Jitka Kluzová.

V rámci projektového záměru je třeba zjistit závazný zájem konkrétních žadatelů, kteří vyplní internetový formulář s žádostí o kompostér http://www.odpadovecentrum.cz/zadost-o-komposter V rámci formuláře je vždy nutné vybrat: Adresa umístění kompostéru: „Hlavní město Praha – průzkum zájmu“

O kompostéry může žádat kdokoliv z fyzických osob (občanů), kterým vzniká rostlinný bioodpad, a mají možnost umístit kompostér na vhodném místě. Např. rodinný dům se zahradou, bytová jednotka s předzahrádkou v bytovém domě, apod. Pokud se jedná o zájem SVJ nebo bytových domů je potřeba, aby kompostér byl napsán na konkrétního člověka (tzn. ne na SVJ nebo BD).

Možnost registrace bude do naplnění počtu žádaných kompostérů. V případě zájmu proto žádost vyplňte, co možná nejdříve.

Zdroj: Odbor ochrany prostředí Magistrátu hl. m. Prahy

odpad 1Projekt Zelená škola je zaměřen na sběr baterií a drobného elektroodpadu ve školách. Snadná recyklace vysloužilých elektrozařízení a baterií bez nutnosti cesty do sběrného dvora či na speciální místo zpětného odběru je předpokladem pro podporu uvědomělého chování učitelů a je základem pro vytvoření ekologického cítění u dětí. V současné době je v projektu zapojeno přes 270 škol z celé České republiky. Výhodou pro školu, která se do projektu zapojí, je svoz a ekologické zpracování veškerého elektroodpadu zdarma. Škola zároveň získá podporu ve formě plakátu k označení sběrného místa, informačních letáčků a možnost využívat logo Zelená škola při komunikaci s veřejností.
Číst dál: Zapojte se do projektu Zelená škola!