Bleskovka

Pomozte paní Hlaváčové hledat agresora.   (níže uvedená žádost nebyla nijak redakčně upravovaná)

 Dobrý den,nebyl jste někdo 28.4. kolem 9 v letňanském lesoparku ? Hledam svědky ,kteří tam viděli chlapa (zrzavý vlasy i vousy) s černým psem labradorem ,který tam pred naším synem zmlatil manžela 😡a ten leží na jipce.

Hned pak odjel autem

Zdroj : https://www.facebook.com/martina.hlavackova.7?hc_location=ufi

.

 

IC mládeže

obcansky zakonikOd nového roku nabyl účinnost nový občanský zákoník, zákon o obchodních korporacích a nový zákon o mezinárodním právu soukromém.  Potřebujete se zorientovat ve změnách? Kromě trojice zákonů tvořících jádro rekodifikace soukromého práva vstoupila v účinnost i řada doprovodných předpisů. Například katastrální zákon, zákon o zvláštních řízeních soudních nebo zákon o veřejných rejstřících právnických a fyzických osob. Nové zákony zároveň zrušili více než 200 dosud účinných právních předpisů. Zákoník přinesl občanům velké množství změn, v kterých se člověk těžce orientuje. NICM vám přináší informaci o  šikovném rozcestníku, který vám pomůže se zorientovat.

Naleznete zde stručný výtah z oblastí problematiky nemovitostí, sousedských vztahů, rodinných vztahů až po otázky finanční.

www.mesec.cz

Na dalším odkazu jsou k dispozici informační brožury pro jednotlivé oblasti nové občanské legislativy ke stažení.

www. obcanskyzakonik.justice.cz

 

 

Zdroj: NICM

 

 

obcansky zakonikČeská rada dětí a mládeže zprovoznila k novému Občanskému zákoníku (NOZ)  webové stránky na kterých  naleznete odpovědi na otázky spojené s blížící se účinností NOZ od 1. ledna 2014. Můžete zde rovněž pokládat konkrétní dotazy, na které vám odborníci ČRDM odpoví. Rovněž zde můžete nalézt mnoho zajímavých informací z již zodpovězených dotazů. Přemýšlejte, čtěte, sdílejte odpovědi. Ptejte se, diskutujte. Pamatujte na to, že i vy jste tvůrci nové legislativy!

 

 

Sociální sítě se stávají fenoménem dnešní doby. Už zdaleka netvoří jen zábavný portál pro teenagery, ale čím dál více se prosazují při řešení společenských problémů. A přesně takovou sítí je nově vzniklá diskuzní platforma OurSpace.

OurSpace - Have your say!

socskupiny 03 0Co OurSpace nabízí? Především jedinečný systém diskuze pro mladé lidi. Po jednoduchém přihlášení mohou uživatelé procházet všechny dostupné debaty a to jak národní, tak evropské. Národní diskuze probíhají v Češtině, evropské v Angličtině, Němčině a Řečtině. Což však není překážkou, pro každý příspěvek je totiž na stránce k dispozici on-line překladač. Uživatelé z České republiky tak mohou diskutovat například s řeckými či britskými vrstevníky.

Číst dál: OurSpace - prostor pro Vás!

ChlapecLinka bezpečí (LB) přijala v roce 2012 celkem 238183 hovorů. Počet tematických hovorů se oproti loňsku zvýšil o 14%, spolu s tím roste i počet hodin, které věnujeme práci s klienty. V případě E-mailové poradny LB a Chatu LB se počet dotazů každý rok zvyšuje, stejně tomu bylo i v roce 2012.

Na E-mailovou poradnu LB přišlo 887 dotazů, v rámci kterých se řešilo 932 problémů a na Chatu LB jsme během roku zaznamenali 752 kontaktů, v rámci kterých jsme s dětmi řešili 882 problémů. Co se týče online služeb, tak nezaznamenáváme téměř žádné testovací hovory, jak tomu bývá na telefonní lince.

„Mezi čtyři témata, u kterých je patrný nárůst, patří strach, osamělost, sebevražedné tendence a problémy spojené se sexuálním vyzráváním. Také proto chystá Sdružení Linka bezpečí v roce 2013 vydání další odborné publikace, tentokrát na téma Děti a jejich sexualita,“ říká Richard Schinko, ředitel Sdružení Linka bezpečí.

Číst dál: Rok 2012 na Lince bezpečí
Díky projektu Roma mentor si děti v Kladně vytvořily vlastní školní časopis „Školopis“ a seznamovaly se s romskými umělci. Projekt „Romský mentor“ byl na kladenské Základní škole Pařížská uveden v život 20.října 2012.
Díky projektu Roma mentor si děti v Kladně vytvořily vlastní školní časopis „Školopis“ a seznamovaly se s romskými umělci. Projekt „Romský mentor“ byl na kladenské Základní škole Pařížská uveden v život 20.října 2011.Skupinu tvořilo pod vedením učitelky Julie Kitanovské a mentora Patrika Bangy patnáct žáků ze sedmých a osmých ročníků, přičemž osm žáků bylo z řad majoritní společnosti a sedm žáků z romského etnika. Náplň aktivit směřovala díky profesnímu zaměření mentora k žurnalistické práci. Přes počáteční obavy, že by toto téma žáky nemuselo zaujmout, se projekt rozjel bez potíží a děti se do zadávaných aktivit zapojovaly s nadšením.Hlavními prvky setkávání kladenské skupinky s mentorem Patrikem Bangou byla tudíž snaha o mediální rozvoj dětí, posilování sociálních kompetencí a kreativity stejně jako podpora sebereflexe a seznámení s omskou kulturou.Už během prvního setkání byly děti uvedené do prostředí médií a novinářské praxe. Své žurnalistických dovednosti si postupem času prohlubovaly a prakticky zkoušely.V rámci projektu měly děti možnost se setkat s různými zajímavými osobnostmi. Diskutovaly například s romským spisovatelem Deziderem Bangou nebo známým romským zpěvákem Gypsy.cz, se kterým děti udělaly rozhovor, a proběhla diskuze na téma, co si děti myslí o své budoucnosti.Děti se v první polovině školního roku vydaly také na exkurzy, a to do Národního technického muzea v Praze, kde si prošly tiskařskou a fotografickou dílnu.Mezitím ale soustavně probíhala také práce na vlastních článcích a obrázcích do připravovaného časopisu, který si děti nazvaly „Školopis“. Nakonec se ho vytisklo 35 kusů a žáci ho rozdávali v jednotlivých třídách své školy.Důležitým přínosem projektu tak, jak ho vidí Patrik Banga a Julie Kitanovská, je tedy skutečnost, že děti začaly s chutí psát, naučily se své názory sdělovat písemně a vytvořily si sami na sebe kladný názor.
Do druhé poloviny školního roku musela ale skupinka naneštěstí nastoupit bez Patrika Bangy, který se kvůli zdravotním potížím nemohl do projektu dál aktivně zapojovat. Julie Kitanovská se coby romská pedagožka s dlouholetými zkušenostmi a zájmem o výtvarné umění tedy zhostila role mentorky a zaměření aktivit přeorientovala na výtvarnou činnost.S dětmi procházela jednotlivé výtvarné techniky a seznamovala je s pracemi romských umělců. Ze svých děl pak připravily na závěrečné vystoupení, které proběhlo 14.června v Praze, výstavku a prezentovaly svůj časopis.Na úplný závěr školního roku se pak skupinka vydala na výstavu origami do Vlastivědného muzea v Kladně. Děti si prošly i části muzea věnované historii regionu a vyzkoušely si sami složit z papíru například labuť.
Projekt do České republiky přinesla Open Society Foundations v rámci Programu umění a kultura Budapešť, která jej plně financuje. Projekt probíhá v rámci Dekády romské inkluze. V Česku je projekt od roku 2011 a je realizován občanským sdružením ROMEA.
Další informace o projektu i sdružení ROMEA najdete na webových stránkách sdružení či na Fa
Zdroj: NICM